REKLAMA
Znaleziono 8040 wyników
[Wrocław] Do 2020 roku nie ma szans na Koleje Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Do 2020 roku nie ma szans na Koleje Dużych Prędkości
Budżetu państwa nie stać na sfinansowanie budowy Kolei Dużych Prędkości - tłumaczy swoją decyzję o z...
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kaliszaartykuł
Pokaż artykuł
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kalisza
Ponad 150 wniosków dotyczących przyszłego rozkładu jazdy wpłynęło do spółki CPK od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych w ramach konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ), które rozpoczęły się w ostatnią środę. Wśród nich te dotyczące, leżących na projektowanej linii „Y”, Sieradza i Kalisza. Oba miasta zyskają połączenie z Koleją Dużych Prędkości.
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowę
Fragment kolejowej linii „Y”, który do 2032 r. połączy Warszawę, Lotnisko CPK i Łódź, a do 2035 roku również Poznań i Wrocław to najbardziej zaawansowany odcinek Kolei Dużych Prędkości realizowany przez Centralny Port Komunikacyjny. Dotychczas na całego „Y” spółka otrzymała ok. 500 mln zł unijnego wsparcia na prace studialne i projektowe, w tym 280 mln na odcinek Warszawa – Łódź. To jednak dopiero początek. W najbliższym roku CPK planuje wystąpić z wnioskami do Komisji Europejskiej o miliardowe dotacje na budowę poszczególnych odcinków między Warszawą a Łodzią i drążenie tunelu dalekobieżnego w Łodzi.
[Wrocław] Polskie TGV sunące z Wrocławia ''zamrożone'' do 2030 rokuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Polskie TGV sunące z Wrocławia ''zamrożone'' do 2030 roku
Koleje Dużych Prędkości nie powstaną w naszym kraju do 2030 r. - decyzję ogłosił wczoraj Sławomir No...
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem
1,9 mld zł to kwota, o jaką powiększony został kapitał zakładowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokapitalizowanie spółki odpowiedzialnej za budowę Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości, to uzupełnienie transzy z grudnia 2024 roku, kiedy to decyzją premiera Donalda Tuska przekazane zostały środki w wysokości 3,5 mld zł. Nowe fundusze posłużą realizacji bieżących zadań wynikających z planu inwestycyjnego w ramach Programu Wieloletniego CPK na lata 2024-2032.  
[Wrocław] Pociągiem do Warszawy w 2 godziny, do Berlina w niecałe 4? Eksperci: to możliweartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Pociągiem do Warszawy w 2 godziny, do Berlina w niecałe 4? Eksperci: to możliwe
Podróż pociągiem z Wrocławia do Warszawy w nieco ponad 2 godziny wydaje się być mrzonką - zwłaszcza...
Podpisano umowę na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPKartykuł
Pokaż artykuł
Podpisano umowę na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zawarła kontrakt o wartości ok. 85 mln zł na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPK. Umowę zrealizuje konsorcjum firm Elkol i Mosty Katowice. Zakres prac obejmuje m.in. odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź (linia nr 85), który będzie przechodzić pod lotniskiem.
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunelartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunel
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDPartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDP
Spółka CPK podpisała umowę z hiszpańską firmą inżynieryjną INECO na doradztwo techniczne przy projektowaniu i budowie Kolei Dużych Prędkości. Partner CPK ma bogate doświadczenie przy planowaniu, projektowaniu i budowie sieci KDP w Hiszpanii, która liczy prawie 4 000 km linii szybkich kolei i jest obecnie najdłuższa w Europie.
Linia kolejowa nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (KDP)inwestycja
Pokaż inwestycję
Linia kolejowa nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (KDP)
Łódź, Widzew, Łódź Niciarniana
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny i Korea National Railway (KNR) podpisały porozumienie o współpracy. Spółka odpowiedzialna m.in. za budowę nowego lotniska oraz Kolei Dużych Prędkości i zarządca infrastruktury kolejowej w Korei Południowej będą koncentrować się na wymianie wiedzy i doświadczeń dla rozwoju sieci KDP w Polsce. Porozumienie podpisali dr Filip Czernicki, prezes CPK i Seong-Hai LEE, prezes KNR.
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądzeartykuł
Pokaż artykuł
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądze
Polski rząd zapowiada, że kolej dużych prędkości powstanie w naszym kraju do 2030 r. Koszty budowy K...
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]
Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz.
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 roku
Centralny Port Komunikacyjny może już wkrótce wejść w fazę realizacji. W ubiegły czwartek Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o CPK, która teraz trafi na biurko prezydenta. Jak poinformował prezes spółki Filip Czernicki, jeśli ustawa zostanie podpisana, jeszcze w tym roku możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na budowę – z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPKartykuł
Pokaż artykuł
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPK
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
"Tak" dla inwestycji CPK. "Nie" dla sprzedaży iluzjiartykuł
Pokaż artykuł
"Tak" dla inwestycji CPK. "Nie" dla sprzedaży iluzji
– "Po ogłoszeniu w czerwcu br. przez Premiera decyzji kierunkowej dotyczącej CPK nie ma żadnych wątpliwości co do realizacji Programu CPK. Ruch społeczny, który przekonuje opinię publiczną i rząd do konieczności realizacji Programu CPK wpisuje się w sformułowane już stanowisko obecnego rządu w tej sprawie. Mamy więc do czynienia z sytuacją nietypową: publicznego przekonywania przekonanych. Jako rządowy inwestor odpowiedzialny za realizację Programu CPK niniejszym informujemy przedstawicieli stowarzyszenia „Tak dla CPK”: wszyscy jesteśmy „na tak” dla CPK. I każdego dnia działamy w kierunku zrealizowania inwestycji" – informuje spółka CPK.
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone artykuł
Pokaż artykuł
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła do Wojewody Mazowieckiego wnioski o decyzje lokalizacyjne dla czterech pierwszych z 12 odcinków Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Kolejne wnioski są w przygotowaniu. To kluczowy fragment linii kolejowej „Y”, która do 2035 r. ma połączyć stolicę z Lotniskiem CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem.
REKLAMA